Jul 19, 2010

Sem baru, permulaan baru, destinasi baru..

Blog baru yg kosong.. Sbnrnya sy bukanlah sorg penulis.. banyak bnde sy lebih slesa mmndam sndri @ tuliskan dlm diari.. Bila di buka pada public cmni, sbnrnya dah jadi buntu xtahu nak tulis apa.. Apa2 pun, sy cuba juga yang terbaik.. Ada english quote "Sharing is Caring".. InsyaAllah, selagi apa yang ingin dikongsikan itu adalah untuk kebaikan dan pengajaran bersama, apa salahnya kan..


Hujung minggu lepas, sy pulang melawat mak cik2 saya di Johor.. Sementelah saya pun blajar di Johor Bharu, agak pelik klau tak bertandang dan btanyakan khabar ahli keluarga belah ayah saya.. Di tambah pula dengan kegembiraan dan keterujaan ingin sgt bertemu dgn baby abg sedara sy yang baru saje lahir 2 bulan lepas.. alhamdulillah.. Semakin meriah keluarga saya dgn khadiran dia, dan semakin bertambah ummat manusia di atas muka bumi Allah ini.. Alhamdulillah~ ^_^


Abg saudara sy hanya 2 beradik (dia dgn abg nya), dan kedua2nya lelaki, jadi ayahnya sgt berharap dapat merasa cucu perempuan.. Tmakbul juga harapan ayahnya (datuk pada baby).. Tak lepas memegang baby yang di beri nama Puteri Derissya tu.. Semua pakat nak kata baby tu ikut muka masing2.. mmg meriah dgn khadiran dia..Saya juga dah lama tak mmegang bayi kecil.. Agak kekok sebenarnya mmandangkan sy sndri tak merasa menjaga dan bmain dgn adik sy masa dia kecil dulu. Lagi2 baby ni mmg masih kecil, baru 2 bulan.. Mmg masih lembut lagi badan dia.. Saya pegang sekejap saja, terus bagi smula pd mak cik sy.. ^_^


Melihatkan kehadiran insan kecil ni dalam keluarga sy, betul2 menginsafkan sy. Sy sempat btanyakan pada isteri abg sedara sy pngalamannya mlahirkan insan kecil ni.. Mmg ternyata, sm pengalaman yang dirasakannya seperti apa yg pernah diceritakan mama pada sy.. Sy tanyakan soalan yg mmg sy biasa tnyakan pd ibu2 yang baru lps bsalin "sakit sgt ke?" dan jwapannya juga sama.. "Sakit.. Tak dapat nk gmbarkan sakitnya cmne".. Ni pun jwapan standard yang sy slalu terima.. Samada dr mama, juga ibu2 lain..


Sesungguhnya semua ini btul2 menyedarkan sy betapa tingginya pngorbanan dan kasih syg ibu pada kita smua.. Alhamdulillah krn cinta Nya dan kasib ibu, kita masih di sini.. Masih meneruskan hari2 kita di atas muka bumi Allah ini.. Semoga melatanya kita di bumi Allah ini, sentiasa di bawah lembayung kasih sayang dan rahmatnya InsyaAllah.. Di bawah ni sy sertakan gambar Derissya yg sy dh mula rindui.. =)
~Puteri Derissya yg comel~

~Buat mama.. Terima kasih untuk kasih syg mama yang tak terhingga~

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...