Nov 30, 2011

Kisah 'Aku' dan Sang Marhain

Bismillah..

Ini bukan kisah aku.. Kisah si ‘aku’ yang aku coretkan.. sekadar bingkisan pengalaman hidup yang singkat..

‘Aku’ menulis...

4 hari lepas aku sibuk memandang usaha, niat dan harapan.. aku pulang dengan senyuman tsimpul di bibir.. Tapi hati aku.. Hati aku tak habis2 mngulang kalimah yg sama “Ya Allah.. Permudahkanlah.. “ mengulang dan mengulang, dan mengulang smpai lelah.. Aku ttidur, kepenatan memikirkan apa akan jadi esok hari..

3 hari lepas, aku bangun awal.. Itu jarang blaku dihujung minggu.. Aku sengaja malaskan tubuh, pulas memeluk bantal.. Mengapa? Krn takut memikirkan apa akan tjadi.. sekejap kemudian abah bertanya keputusan aku.. aku serah semua pada mama dan abah.. Panggilan aku matikan, aku tsenyum.. “Ya Allah.. dah selesai.. Mudah segalanya..”

Alam ini akn aku tinggalkan.. Bila? Aku tak pasti bila.. Tapi aku doakan secepatnya.. Bila dikenang, aku telalu bsyukur dlahirkan dengan takdir kaum Hawa.. Kumpulan minority dulu, sederhana kini dan yang akan mnjadi majority nanti.. Krn aku ingin mrasa apa yg mama rasa, saat jatuh air mata hiba mndapat panggilan ikhlas si marhain.. Meminta izin dengan hemah dan keberanian.. wallahualam..

Terima kasih Allah.. =,)

2 comments:

  1. salam ziarah fatt, alia nie...ape maksud si marhain tu?

    ReplyDelete
  2. salam alia.. thanks sebab sudi ziarah.. =) marhain tu maksudnye golongan kebanyakkan.. rakyat biasa.. =)

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...